Prijzen
-
1 uur =1 dienstencheque
-
Supplement per km =€0,6/km
-
Supplement administratiekost per maand€6
Interesse in een rondleiding ter plaatse te Ardooie?
Mindermobielenvervoer = LINK 58
Mensen met een beperking of zorgbehoevenden die iets minder mobiel zijn, raken vaak sociaal geïsoleerd. LINK 58 biedt hen een oplossing op maat. De vzw beschikt over een aantal aangepaste voertuigen om jongere en oudere mensen met een beperking of zorgbehoevende ouderen naar hun bestemming te brengen.
Het motto? Mobiliteit is vrijheid, verbreekt het sociaal isolement en verhoogt de levenskwaliteit!
Interesse? Contacteer LINK 58 op 051 74 02 67 of mail naar post@link58.be.
Bekijk hier onze folder
Lees ons krantje: "Link 58-Flash"
Mindermobielenvervoer = LINK58
Wie / Wat is LINK 58 ?
Door allerhande beperkingen hebben velen het wat moeilijker om zich te verplaatsen. Daarom bieden wij een oplossing op maat . Wij vervoeren met onze aangepaste voertuigen zowel jongere en oudere mensen met een beperking, als zorgbehoevende ouderen.
LINK 58 heeft sinds de oprichting in mei 2009 heel wat ervaring opgebouwd. We zijn gestart als ondersteuning voor het woonzorgcentrum Sint-Vincentius, het dagcentrum De Kim en de assistentiewoningen Hof Ter Linden. Door deze historiek voelen we goed aan hoe mensen uit deze doelgroep veilig kunnen worden vervoerd én begeleid. We richten ons tot inwoners van Ardooie, Koolskamp en randgemeenten. We rijden elke dag behalve op zon- en feestdagen, zowel zittend als rolwagenvervoer.
"Link" staat voor verbondenheid met wie behoefte heeft aan meer mobiliteit uit noodzaak of om er gewoon even tussenuit te zijn. "58" verwijst naar ons huisnummer in de Kortrijksestraat te Ardooie, waar we gestart zijn.
Hartelijke ontmoetingen zijn dé lichtgevende momenten waartoe LINK 58 graag een steentje bijdraagt. Droom je er al langer van om een vriend of familielid een warm bezoek te brengen? Geef ons dan zeker een seintje en wij brengen je er met veel plezier naartoe.
Onze chauffeurs staan graag voor jou klaar. Als medewerker van LINK 58 staan we klaar om ons met veel goesting in te zetten in dienst van al onze klanten.
LINK 58 rijdt naar . . .
- Samen tafelen
- Dienstencentra in de omgeving
- Evenementen
- Festiviteiten
- Restaurants
- Winkels (boodschappen)
- Dokters, Ziekenhuizen (consultaties)
- Familiebezoeken
- En nog veel meer ...
LINK58 rijdt voor . . .
- Thuiswonende personen (zie de voorwaarden onder "LINK 58 en de wetgeving")
- Woonzorgcentrum BEN Ardooie
- Centrum voor Dagverzorging BEN Ardooie
- Lokaal Dienstencentrum BEN Ardooie
- BEN Assistentiewoningen
- Dagverzorgingshuis NOAH Pittem
- 't Venster UNIE-K
- Dominiek Savio
- . . . .
LINK 58 en de wetgeving . . .
Mindervaliden ; voorwaarden:
- Ingeschreven zijn bij het "Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap".
OF - Een inkomensvervangende tegemoetkoming, een integratietegemoetkoming of een tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden genieten.
OF - Minstens 7 punten hebben op de zelfredzaamheidsschaal en over een attest beschikken dat dit bewijst.
LINK 58 rijdt niet op . . .
- Zondag
- Feestdagen
LINK 58 doet geen . . .
- Liggend vervoer
LINK 58 betalen met . . .
- Dienstencheques
- Supplement per kilometer
- Supplement administratiekost per maand
Indien nodig adviseren we bij de aanvraagprocedure voor dienstencheques.
Dienstencheques kun je bestellen bij Pluxee : https://mijn.dienstencheques.vlaanderen.be
Veel gestelde vragen
Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen ?
Ja. De tijd loopt gewoon door. De tijd dat de begeleider bij je is (zoals bv. in het ziekenhuis voor een onderzoek), wordt beschouwd als reistijd (en dus betaald met dienstencheques).
Kan ik met mijn rolstoel vervoerd worden ?
Ja. Alle bussen van LINK 58 zijn voorzien van een personen- en rolstoellift. Gebruik je een rolstoel, dan kunt je daar tijdens de rit gewoon in blijven zitten. De rolstoel is stevig vastgemaakt in de bus.
Hoe en wanneer boek ik mijn rit ?
Reserveer minstens 48 uur vooraf je rit.
Weet je langere tijd voordien wanneer je vervoer nodig hebt, wacht liefst niet om ons te contacteren. Zo ben je zeker dat de plaatsen niet volzet zijn.
Bel ons op 051 74 02 67 van maandag tot vrijdag 08 u. tot 16 u. of mail naar post@link58.be
Ik begrijp mijn factuur niet
De factuur bestaat uit 2 delen. Het eerste deel betreft de reistijd (werktijd van de chauffeur). Deze wordt betaald met dienstencheques.
Het tweede deel betreft de kilometervergoeding. Deze wordt betaald met een overschrijving.
Moet ik lidgeld of een abonnement betalen aan LINK 58 ?
Er is geen lidgeld of abonnementsgeld verschuldigd aan LINK 58. Je betaalt enkel voor je ritten. Rijd je een hele tijd niet, dan betaal je niets.
Hoe annuleer ik een rit ?
Het kan gebeuren dat je wegens ziekte of een onverwachte gebeurtenis één of meerdere ritten moet annuleren.
Wil je één of meerdere ritten annuleren, contacteer ons dan zo snel mogelijk. De vrijgekomen plaats kan erg belangrijk zijn voor een andere klant.
Wij brengen geen kosten in rekening voor een annulatie.
Bel ons op 051 74 02 67 van maandag tot vrijdag 08 u. tot 16 u. of mail naar post@link58.be
Hoeveel elektronische dienstencheques heb ik nog ?
Je kunt op elk moment je saldo nakijken op je beveiligde zone.
Log in en klik op "Mijn elektronische portefeuille".
Klik hier om in te loggen op je beveiligde zone.
Hoe krijg ik een terugbetaling van mijn dienstencheques ?
Om een terugbetaling van je dienstencheques aan te vragen, moeten ze nog geldig zijn. Je hebt de keuze tussen:
- De online aanvraag tot terugbetaling via je beveiligde zone voor de dienstencheques:
- Ga naar je beveiligde zone (klik hier).
- Klik op "Terugbetalen".
- Volg de instructies op het scherm.
- De aanvraag tot terugbetaling met behulp van een papieren formulier:
- Download het formulier "Aanvraag tot terugbetaling".
- Stuur het volledig ingevuld terug naar Pluxee.
Hoe ruil ik papieren dienstencheques om voor elektronische ?
Om je papieren dienstencheques om te ruilen voor elektronische dienstencheques, moeten ze nog geldig zijn. Je hebt de keuze tussen:
- De online aanvraag tot omruiling via je beveiligde zone voor de dienstencheques:
- Ga naar je beveiligde zone.
- Klik op "Omruilen / Terugbetalen".
- Klik op het soort dienstencheques dat je wil omruilen.
- Kies het soort dienstencheques waartegen je je dienstencheques wilt omruilen.
- Volg de instructies op het scherm.
- De aanvraag tot omruiling met behulp van een papieren formulier:
- Download het formulier "Aanvraag tot omruiling / terugbetaling".
- Stuur het volledig ingevuld terug naar Pluxee.
De omruiling van papieren dienstencheques naar elektronische dienstencheques is gratis.
Bij een wijziging van aankoopwaarde van dienstencheques zal het verschil in waarde worden aangerekend.
Tot wanneer zijn mijn cheques geldig ?
Dienstencheques kunnen na hun vervaldatum niet meer worden gebruikt of omgeruild. Ze kunnen dan ook niet meer terugbetaald worden. Kijk dus goed naar de vervaldatum die op je dienstencheques staat vermeld.
Je kunt je cheques gebruiken of de omruiling of terugbetaling aanvragen tot het einde van de geldigheidsduur (zoals vermeld op de cheques). Niet te verwarren met de datum waarop de erkende onderneming de dienstencheque moet hebben ingediend.
Ben ik verplicht om in 2025 over te stappen naar elektronische dienstencheques ?
Ja!
In 2025 wordt het dienstenchequesysteem volledig gedigitaliseerd. De papieren dienstencheques verdwijnen en vanaf 2025 kunnen de dienstencheques alleen nog digitaal worden aangekocht.
Wat met dienstencheques van een overleden gebruiker ?
Bij het overlijden van de gebruiker kan de familie de terugbetaling van de cheques aanvragen door een overlijdensakte aan het terugbetalingsformulier toe te voegen. De terugbetaling zal gebeuren op het bankrekeningnummer van de laatste bestelling, tenzij een officieel document van een notaris of een advocaat een ander rekeningnummer opgeeft.
Gelieve dit document per post samen met de grote rechter strook van de dienstencheques, en de overlijdensakte, op te sturen naar :
Pluxee Dienstencheques
Terugbetalingen PB 76
1180 Ukkel
(Foto's : Magdalen De Rozari)

Vragen?
Mindermobielenvervoer LINK58
Sandy Cortvriendt
051 74 02 67
post@link58.be