Prijzen

  • 1 uur =
    1 dienstencheque
  • Supplement per km =
    €0,6/km
  • Supplement administratiekost per maand
    €6

Interesse in een rondleiding ter plaatse te Ardooie?

Boek een bezoek

terug naar overzicht

Mindermobielenvervoer

Ardooie

Mindermobielenvervoer = LINK58

Mensen met een beperking of zorgbehoevenden die iets minder mobiel zijn, raken vaak sociaal geïsoleerd. LINK58 biedt hen een oplossing op maat. De vzw beschikt over een aantal aangepaste voertuigen om jongere en oudere mensen met een beperking of zorgbehoevende ouderen naar hun bestemming te brengen.

Het motto? Mobiliteit is vrijheid, verbreekt het sociaal isolement en verhoogt de levenskwaliteit!

Interesse? Contacteer LINK58 op 051 74 02 67 of mail naar post@link58.be.

Bekijk hier onze folder

Lees ons krantje: Link58-Flash

Mindermobielenvervoer = LINK58

Wie / Wat is LINK58 ?

Door allerhande beperkingen hebben velen het wat moeilijker om zich te verplaatsen. Daarom bieden wij een oplossing op maat . Wij vervoeren met onze aangepaste voertuigen zowel jongere en oudere mensen met een beperking, als zorgbehoevende ouderen.

Link 58 heeft sinds de oprichting in mei 2009 heel wat ervaring opgebouwd. We zijn gestart als ondersteuning voor het woonzorgcentrum Sint-Vincentius, het dagcentrum De Kim en de assistentiewoningen Hof Ter Linden. Door deze historiek voelen we goed aan hoe mensen uit deze doelgroep veilig kunnen worden vervoerd én begeleid. We richten ons tot inwoners van Ardooie, Koolskamp en randgemeenten. We rijden elke dag behalve op zon- en feestdagen, zowel zittend als rolwagenvervoer.

Onze ‘Link’ staat voor de verbondenheid met wie behoefte heeft aan meer mobiliteit uit noodzaak of om er gewoon even tussenuit te zijn. ‘58’ verwijst naar ons huisnummer in de Kortrijksestraat te Ardooie waar we gestart zijn.

Hartelijke ontmoetingen zijn dé lichtgevende momenten waartoe Link 58 graag een steentje bijdraagt. Droomt u er al langer van om een vriend of familielid een warm bezoek te brengen ? Geef ons dan zeker een seintje en wij brengen u er met veel plezier naartoe.

Onze chauffeurs staan graag voor u klaar. Als medewerker van Link 58 staan we klaar om ons met veel goesting in te zetten in dienst van al onze klanten.

LINK58 rijdt naar . . .

  • Samen tafelen
  • Dienstencentra in de omgeving
  • Evenementen
  • Festiviteiten
  • Restaurants
  • Winkels (Boodschappen)
  • Dokters (Consultatie)
  • Familiebezoeken
  • .....

LINK58 rijdt voor . . .

  • WZN BEN Ardooie
  • CDV BEN Ardooie
  • LDC BEN Ardooie
  • BEN Assistentiewoningen
  • Dagverzorgingshuis NOAH Pittem
  • .....

LINK58 en de wetgeving . . .

Mindervaliden

  • Ingeschreven zijn bij het "Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap".
    OF
  • Een inkomensvervangende tegemoetkoming, een integratietegemoetkoming of een tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden genieten.
    OF
  • Minstens 7 punten hebben op de zelfredzaamheidsschaal en over een attest beschikken dat dit bewijst.

LINK58 rijdt niet op . . .

  • Zondagen
  • Feestdagen

LINK58 doet geen . . .

  • Liggend vervoer

LINK58 betalen met . . .

  • Dienstencheques
  • Supplement per km
  • Supplement administratiekost per maand

Indien nodig adviseren we bij de aanvraagprocedure voor dienstencheques.

Dienstencheques kun je bestellen bij Sodexo : https://mijn.dienstencheques.vlaanderen.be

Veel gestelde vragen aan LINK58

Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen ?

Ja. De tijd loopt gewoon door. De tijd dat de begeleider bij u is (zoals bv. in het ziekenhuis voor een onderzoek), wordt beschouwd als reistijd (en dus betaald met dienstencheques).

Kan ik met mijn rolstoel vervoerd worden ?

Ja. Alle bussen van Link 58 zijn voorzien van een personen- en rolstoellift. Gebruikt u een rolstoel, dan kunt u daar tijdens de rit gewoon in blijven zitten. De rolstoel is stevig vastgemaakt in de bus.

Hoe en wanneer boek ik mijn rit ?

Reserveer minstens 48 uur vooraf uw rit.
Weet u langer dan voordien wanneer u vervoer wenst, wacht liefst niet om ons te contacteren. Zo bent u zeker dat de plaatsen niet volzet zijn.

Bel ons op 051 74 02 67 van maandag tot vrijdag 08u. tot 16u.

Ik begrijp mijn factuur niet

De factuur is opgedeeld in 2 delen. Het eerste deel betreft de reistijd (werktijd van de chauffeur). Deze wordt betaald met dienstencheques.
Het tweede deel betreft de kilometervergoeding. Deze wordt betaald met een overschrijving.

Moet ik lidgeld of een abonnement betalen aan Link 58 ?

Er is geen lidgeld of abonnementsgeld verschuldigd aan Link 58.
U betaalt enkel voor uw ritten.
Rijdt u een hele tijd niet, dan betaalt u niets.

Hoe annuleer ik een rit ?

Het kan gebeuren dat u wegens ziekte of een onverwachte gebeurtenis één of meerdere ritten moet annuleren.

Wilt u één of meerdere ritten annuleren, contacteer ons dan zo snel als mogelijk. De vrijgekomen plaats kan erg belangrijk zijn voor een andere klant.

Wij brengen geen kosten in rekening voor een annulatie.

Bel ons op 051 74 02 67 van maandag tot vrijdag 08u. tot 16u.

Hoe krijg ik een terugbetaling van mijn dienstencheques ?

Om een terugbetaling van uw dienstencheques aan te vragen, moeten ze nog geldig zijn, en hebt u de keuze tussen:

  • De online aanvraag tot terugbetaling via uw Beveiligde Zone voor de dienstencheques:
    • Ga naar uw Beveiligde Zone (klik hier).
    • Klik op "Omruilen/terugbetalen".
    • Volg de instructies op het scherm.
  • De aanvraag tot terugbetaling met behulp van een papieren formulier:
    • Download het formulier "aanvraag tot terugbetaling of omruiling"
    • Stuur het volledig ingevuld terug naar Sodexo.

Hoe ruil ik papieren dienstencheques om voor elektronische ?

Om uw papieren dienstencheques om te ruilen voor elektronische dienstencheques, moeten ze nog geldig zijn, en hebt u de keuze tussen:

  • De online aanvraag tot omruiling via uw Beveiligde Zone voor de dienstencheques:
    • Ga naar uw Beveiligde Zone;
    • Klik op « Omruilen/terugbetalen »
    • Klik op het soort dienstencheques dat u wilt omruilen
    • Kies het soort dienstencheques waartegen u uw dienstencheques wilt omruilen
    • Volg de instructies op het scherm.
  • De aanvraag tot omruiling met behulp van een papieren formulier:
    • Download het formulier "aanvraag tot terugbetaling of omruiling"
    • Stuur het volledig ingevuld terug naar Sodexo.

De omruiling van papieren dienstencheques naar elektronische dienstencheques is gratis.
Bij een wijziging van aankoopwaarde van dienstencheques zal het verschil in waarde u aangerekend worden.

Tot wanneer zijn mijn cheques geldig ?

Dienstencheques kunnen na hun vervaldatum niet meer worden gebruikt of omgeruild.
Ze kunnen dan ook niet meer terugbetaald worden !
Kijk dus goed naar de vervaldatum die op uw dienstencheques staat vermeld.

U kan uw cheques gebruiken of de omruiling of terugbetaling aanvragen tot het einde van de geldigheidsduur (zoals vermeld op de cheques). Niet te verwarren met de datum waarop de erkende onderneming de dienstencheque dient te hebben ingediend.

Ben ik verplicht om in 2025 over te stappen naar elektronische dienstencheques ?

Ja!

In 2025 wordt het dienstenchequesysteem volledig gedigitaliseerd.

De papieren dienstencheques verdwijnen en vanaf 2025 kunnen de dienstencheques alleen nog digitaal aangekocht worden.

Ontvang ik een fiscaal attest ?

Jaarlijks op 1 maart ontvangt u van Sodexo een fiscaal attest dat u bij uw belastingaangifte moet voegen om van een fiscaal voordeel te genieten.

Wanneer u dienstencheques gebruikt, wordt u een fiscaal voordeel toegekend op basis van uw hoofdverblijfplaats op 1 januari volgend op het jaar van de aankoop van de dienstencheques.

Je geniet van een belastingvermindering van €1,80 per dienstencheque voor de eerste 174 aangekochte dienstencheques per persoon.
Een dienstencheque van €9 kost in werkelijkheid maar €7,20 na belastingvermindering.

Gehuwde of wettelijk samenwonende partners hebben allebei recht op deze belastingvermindering voor de dienstencheques die ze onder hun eigen naam aankopen. De maximumbedragen gelden per jaar en per persoon. Daarom is het dus belangrijk dat beide partners elk hun eigen gebruikersnummer hebben bij Sodexo.

Wat met dienstencheques van een overleden gebruiker ?

Bij het overlijden van de gebruiker kan de familie de terugbetaling van de cheques vragen door een overlijdensakte aan het terugbetalingsformulier toe te voegen.

De terugbetaling zal gebeuren op het bankrekeningnummer van de laatste bestelling, tenzij een officieel document van een notaris of een advocaat een ander rekeningnummer opgeeft.

Gelieve dit document per post samen met de grote rechter strook van de dienstencheques, en de overlijdensakte, op te sturen naar :

Sodexo dienstencheques
Terugbetaling PB 64
1160 Brussel

(Foto's : Magdalen De Rozari)

Vragen?

Mindermobielenvervoer LINK58
Sandy Cortvriendt
051 74 02 67
post@link58.be

Roeselare

Interesse in onze diensten op onze andere locaties?

Bekijk locatie